کلبه یادگاری

عاشقانه * روانشناسی * علمی * مذهبی

کلبه یادگاری

عاشقانه * روانشناسی * علمی * مذهبی

جوان چگونه غریزه جنسی خود را کنترل کنیم

سوال: جوان چگونه غریزه جنسی خود را کنترل کنیم .

 دغدغه شماتودنى و نعمتى بزرگ است. البته این را بدان جهت نگفتیم که شما را معذور کنیم؛ بلکه واقعیت آن است که برخى به کلى از نفس خود غافل مى‏شوند و آن را به فراموشى مى‏سپارند.


 ولى برخى نیز این توفیق را مى‏یابند که اگر چه لغزش‏هایى دارند ولى همواره از طرف نفس خویش نگران و در جدال و کشمکش با آن هستند.


 گاهى کسى دشمنى در خانه ویا بیمارى در اندام خود دارد ولى از آن مطلع نیست و لذا اقدامى براى دفع آن نمى‏کند. این خطرناک ترین نوع دشمن و زیانبارترین نوع بیمارى است.


 جمله‏اى را به حضرت مسیح(ع) نسبت مى‏دهند که فرموده است: بیمار کسى نیست که از دردى رنج مى‏برد، بیمار حقیقى آن است که بیمار است ولى خود را سالم مى‏پندارد.


خداوند با حکمت و دانش گسترده خویش همراه با غرایز و نیروهاى دیگر، "غریزه جنسى" را نیز در انسان آفریده است که به هنگام بلوغ شکوفا مى‏شود و اگر به درستى رهبرى نشود، ناگزیر طغیان مى‏کند و شخص را به راه‏هاى انحراف و سقوط مى‏کشاند و براى کنترل و هدایت درست این غریزه راه‏هاى متعددى وجود دارد که از جمله آنها، ازدواج بدون تشریفات است.


 چنان که قرآن کریم در این مورد مى‏فرماید: وَ أَنْکِحُوا اَلْأَیامى‏ مِنْکُمْ وَ اَلصَّالِحِینَ مِنْ عِبادِکُمْ وَ إِمائِکُمْ إِنْ یَکُونُوا فُقَراءَ یُغْنِهِمُ اَللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَ اَللَّهُ واسِعٌ عَلِیمٌ‏، (سوره نور ، آیه 32).


 در این آیه ابتدا جوانان را بر ازدواج آسان و ساده و پرهیز از تشریفات دست و پاگیر ترغیب و به آنان امید داده که مسأله فقر را مطرح نکنند؛ زیرا با اتخاذ شیوه صحیح و منطقى در زندگى، این مشکل به راحتى حل مى‏گردد.


 در مرحله اوّل، کسى که امکانات ازدواج براى او فراهم نیست، مى‏تواند با انتخاب همسر و اجراى صیغه عقد ازدواج را به تأخیر انداخته و مدتى را به صورت نامزد باقى بماند و در صورت نبود امکانات ازدواج، قرآن مى‏فرماید: وَ لْیَسْتَعْفِفِ اَلَّذِینَ لا یَجِدُونَ نِکاحاً حَتَّى یُغْنِیَهُمُ اَللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ‏، (سوره نور ، آیه 33).


خداوند در این آیه، دستور به عفاف و عفت نفس مى‏دهد و این بهترین شیوه و روشى است که با به کار بستن آن روح ایمان و تقوا در انسان پرورش مى‏یابد و سبب تقویت اراده و تسلط بر نفس مى‏شود و روحیه عفت در انسان زنده مى‏گردد.


 همچنین با عمل به سفارش‏هاى زیر، مى‏توان بر مشکلات روحى و اخلاقى غلبه کرد :


1-سعى و کوشش در انجام وظایف و واجبات دینى.


2-خواندن نماز با حضور قلب و در اول وقت.


3-گرفتن روزه مستحبى به ویژه دوشنبه و پنجشنبه هر هفته.


4-تلاوت قرآن بویژه بعد از نماز صبح.


 5-تأمل و اندیشه در آیات قرآن.


6-حتى المقدور سعى در خواندن نماز شب. - سحر خیزى.


7-شرکت در ورزش‏هاى فردى و دسته جمعى.


8-تنظیم برنامه براى تمام شبانه روز و پر کردن اوقات فراغت با برنامه‏هاى صحیح و سودمند.


9-شرکت در فعالیت‏هاى مذهبى و اجتماعى.


10-پرهیز از نگاه نامشروع به افراد نامحرم. امام صادق(ع) فرمود: "نگاه پس از نگاه، در دل بیننده شهوت را مى‏انگیزاند". (وسائل الشیعه ، ج 14 ، ص 138)


 و باز فرمود:"نگاه، تیرى از تیرهاى شیطان است، چه بسا نگاهى که اندوه‏هاى دراز در پى دارد"، (وسائل الشیعه ، ج 14 ، ص 139).


11-عدم معاشرت و دوستى با افراد منحرف و فاسد.


12-نتخاب دوستان مؤمن و سالم.


13به یاد خدا بودن در همه اوقات.


14کنترل افکار و نیندیشیدن به صحنه‏هاى شهوت انگیز.


15پرخورى و نیز از خوردن غذاهاى چرب و پرانرژى و تحریک کننده پرهیز کنید. 17حتى الامکان در جاى گرم نخوابید.


18از لباس‏هاى خشن و گشاد استفاده کنید.


19 از مشاهده صحنه‏هاى مهیج و تحریک کننده دورى کنید.


20سعى کنید هیچ گاه تنها نشوید.


21با آب سرد در فصول مناسب استحمام کنید.


22برنامه منظم مطالعاتى براى خود قرار دهید و سعى کنید فرصت‏هاى خود را با تفکر و مطالعه مناسب پر کنید.


23سوره یوسف را زیاد بخوانید و در آن تدبّر کنید.


 باز هم تأکید مى‏کنیم از همین الان براى ازدواج تصمیم بگیرید و چنانچه نیت شما براى خدا و پرهیز از گناه باشد، قطعاً خداوند مدد کار شما خواهد بود.


 وَ اَلَّذِینَ جاهَدُوا فِینا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنا.

نظرات 13 + ارسال نظر
مصطفی جمعه 17 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 03:12 ب.ظ http://qaltak.blogfa.com

سلام اجرکم عندالله

سلام یکشنبه 18 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 10:26 ب.ظ

یالا بجم به من پول بده َ یک دختر با حال هم بده َ ازدواج کنم
حرف مزنی ا؟

امیر حسین سه‌شنبه 27 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 01:18 ب.ظ

از زحمات شما ممنونم

هادی دوشنبه 23 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 12:23 ق.ظ http://sabeghoon.blogfa.com

سلام
خسته نباشید و دستتون درد نکنه.
خیلی مفید بود و استفاده کردیم.
اجرتون با صاحب الزمان.
التماس دعا.
یا علی...

امید شنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 02:17 ب.ظ

چی؟ من ۲۲ سال سن دارم قدرت ازدواجم ندارم اینقدر هم خودم رو کنترل کردم که قدرت جنسیم از بین رفته به دکترم مراجعه کردم گفت راهی نداره دیگه الانم هیچ میلی به ازدواج ندارم--وقتی روانشناسان میگن س ک س باید از سن ۱۶-۱۷ سالگی باشه تا بیماری جسمی و مهمتر روحی یعنی عقده ادیپ ایجاد نشه و عقد موقت هم ابرو مو میبره چه کار کنم--مسخرست

رامین پنج‌شنبه 2 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 11:32 ق.ظ http://MAPARI.BLOGFA.COM

خیلی عالی بود کاش همه مثل شما تو وبلاگاشون از این چیزا داشتن و به تبلیغ برای دین خدا کار می کردن که اجرش کم تر از رسالت نیست .
انشاالله خدا در همه ی دلحظات زندگیت همراه ویاورت باشه . . . .
من رامین هستم اهل مسجدسلیمان
آدرس وبلاگم هم www.mapari.blogfa.com

احمد دوشنبه 20 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 08:45 ب.ظ http://ahmadqanbarpoor.blogfa.com

دمتون گرم خدابهتون توفیق بده.یاعلی

حمید رضا دوشنبه 25 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 06:22 ب.ظ

من 18سالمه خیلی هم شهوتم بالا است اما میخوام به پدرو مادر بگم میخوام ازدواج کنم روم نمی شه چه کار کنم

عزیز دلم ازدواج خجالت نداره. بگو حرفتو.با پدر مادرت راحت باش

مهدی چهارشنبه 27 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 02:37 ب.ظ

سلام دوست عزیز
از مطالب فوق العاده زیباتون استفاده کردم و ازشون نکات مهمی را یاد داشت کردم , امیدوارم خداوند به شما خیر و رحمت عطا کنه ...ممنون

علی دوشنبه 24 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 05:00 ب.ظ

من همه ی این کارا رو می کنم فایده نداره!!! مثلا به خاطر اینکه باید خیلی درس بخونم روزه مستحبی نمی گیرم چون انرژیم کم شه یا وقت ندارم زیاد قرآن بخونم.اما
گاهی حواسم کلا سر شهوت پرت می شود نمی تونم به هیچی تمرکز کنم چیکار کنم ؟

حسین یکشنبه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 07:27 ب.ظ

سلام بر شما،
خیلی ممنون از مطلب زیبایتان.
خدانگهدارتان باشد ان شاء الله....

صبا پنج‌شنبه 30 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 11:50 ق.ظ

سلام ممنون از راهنماییتون عالیه..
ولی من 23 سال دارم .آدم اجنماعی هستم ولی وقتی خواستگار ندارم چی کار کنم. امروزه به دلایل اقتصادی پسران کمتر میان خواستگاری حالا دخترایی امثال من باید جه کار کنن؟ تا کی بزنن تو سر احساساتشون؟

گمشده جمعه 10 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:56 ب.ظ

سلام خیلی سخته گاهی وقتها با این چیزها هم جواب نمیده..........

تو امتحان کن جواب میده

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد