کلبه یادگاری

عاشقانه * روانشناسی * علمی * مذهبی

کلبه یادگاری

عاشقانه * روانشناسی * علمی * مذهبی

کاهش سر درد

دکتر رضا آمری نیا روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مصرف برخی مواد غذایی مانند شیر گاو، پنیر سفت و کهنه، کنسروهای گوشت و ماهی، آجیل، انجیر، خرما، کشمش و پیاز نیز، در بروز سردرد و یا شدت یافتن آن در کوتاه مدت و دراز مدت موثر است.
وی، با بیان اینکه علت اصلی سردرد گشادی یا تنگی عروق مغزی است، اظهار داشت: مصرف مشروبات الکلی، دخانیات، قرص های ضد بارداری و چربی های اشباع شده از دیگر علل بروز سردرد هستند.
وی، درد عضلات گردن و پشت بدن را از علائم مهم بروز سردردهای عصبی در فرد دانست و افزود: تقریبا 10 درصد سردردها را سردردهای میگرنی تشکیل می دهد که معمولا عوامل ژنتیکی نقش موثری در بروز آن دارند.
آمری نیا گفت: اگر سردرد مرتب پس از بیدار شدن از خواب بروز کند، نشان دهنده فشار خون بالا با بیماری های التهابی مغز در فرد است.
این متخصص با اشاره به نقش تغذیه در کاهش بروز سردرد افزود: تغذیه مناسب و استفاده از سبزیجات و میوه جات تازه نقش بسیار موثری در کاهش بروز سردرد در فرد دارد.
وی اظهار داشت: مصرف حبوبات همچون نخود و لوبیا، ماهی، زیتون، سیر، زنجبیل، چغندر، خیار، هویج، کرفس، اسفناج و جعفری در کاهش بروز سردرد موثر هستند.
آمری نیا، با اشاره به اینکه ویتامین ها و مواد معدنی مفید در کاهش سردرد موثر هستند ،یادآور شد: مصرف ویتامین B12 و منیزیم به همراه ویتامین B6 از آنجا که سبب تجمع داخل سلولی منیزیم و تاثیرگذاری بیشتر آن می شود در کاهش بروز سردردهای میگرنی بخصوص در زنان تاثیرگذار است.
وی خاطر نشان کرد: مصرف کلسیم به همراه ویتامین D و روغن گل پامچال با دارا بودن خاصیت ضد التهابی نیز، در کاهش بروز سردرد نقش موثری دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد